27 Mayıs 2009 Çarşamba

Yarım yüzyıl önce Yakacık

Anılardan damlalar…

Eski Yakacık’ı daha önceki bir yazımda anılarla dile getirmeye çalışmıştım. Bu yazıya gönderilen değerli yorumlarla bu konudaki bilgi açığımız epeyce kapanmıştı. Tek eksik olan eski fotoğraflardı. Onları da sağolsun gazeteci ağabeyimiz Sn.Fethi Satıcı gönderdi. Kendisine aşağıdaki yazı ve değerli fotoğraflarını buradan paylaşıma açtığı için teşekkür ediyorum



Birinci fotoğraf Hasan Paşa İlkokulu zannedersem 2.sınıfla ilgili.Sınıf arkadaşlarımın bazılarını hatırladım.Öğretmenlerimiz Yakacıklı Muzaffer Sağun,Kevser öğretmen. Sınıf arkadaşlarım Rahmetli Doğan Kesici ve Yavuz Kahraman.Yaşadıklarını tahmin ettiğiğim ise şunlar. Cemalettin Bayramoğlu,Tülay Aykut,Selma Tozan,Muzaffer Bicioğlu,Tayfun Yolalan, Fethi Satıcı, Taner,Rüstem,Mehmet ve Yetiştirme Yurdu öğrencileri idi.İsim ve soyadlarını hatırlayamadım.

Kız arkadaşlarımız. Seyhan,İsmet,Semaat,Ayten,Nur,Belma,Nuran,Sevgi,Hayriye.Diğerlerini hatırlayamadım.Yıl muhtemelen 1949-1950.

[ O zamanın ilk okul kıyafetlerini anımsayan vardır. Beyaz yakalar nasıl tahta gibi sert olurdu koladan. İnsanın boynu kesilirdi. İlk okul çocukları artık siyah önlüklü beyaz yakalı değil. İlk okullar da artık ilk öğretim oldu ya...]




2. fotoğraf Ayazma Aşıklar Yolu üzerinde.Yıl 1958. Ben Fethi Satıcı,Selma Tozan,küçük Selma,Sevgi,Celal Başer ve İsmet. Bir süre önce yıktırılan tarihi Taşköşk önü.
[Ayazma'da gezmeden dönen hanımlara bakar mısınız? Karınca belli hepsi. Peki kravatlı, takım elbiseli çay bahçesine giden bey kaldı mı artık?]



3. fotograf en son işleticisi olduğum Yakacık Arzu Sineması önü.(Gözlüklü olan Fethi Satıcı)

[İstanbul'un balkonu Yakacık'a yazlığa gelenlerin eğlencelerinden biri de sinemalar. Fethi bey bu sinemayla ilgili anılarınızı da paylaşmaz mısınız?]



..............

Bu yazının eski yorumları:

#
Fethi Satıcı

Size toplumu ilgilendiren iki adet resimli haber gönderdim.Dün Yakacık’ta tesadüfen rastladığım konudayaşlı bir hanım çöp tenekisinden topladığı sebze ve mefveleri poşete dolduruyordu.Evet Türkiye nereye gidiyor?
Yanıtla
#
Fethi SATICI

Sevgili Yakacık sevdalıları.Bir süreden beri çok beğendiğim,anılarımı yansıttığım sitemizden istemeyerek te olsa uzak kaldım. Tüm yakacıklı dostlarıma ve Yakacık sevdalılarına saygı ve sevgilerimi sunarım. Kıbrıs ve Bölgemizle ilgili haberlerimi takip etmek isteyenleri KARTAL GAZETESİ ve http://WWW.ekstrahaber.net sitelelerinden izleyebilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder