27 Mayıs 2009 Çarşamba

Fethi Satıcı, güreş ve İsmet İnönü

Resimleriyle, yazılarıyla sayfamıza onur veren Sn. Fethi Satıcı tam bir Yakacık sevdalısı ve sanırım sitemizi ziyaret eden (bu demektir ki internetle, teknolojiyle barışık) en eski Yakacıklı. Onu hepiniz az çok tanıdınız. Peki sporculuğundan bir kesit dinlemeye ne dersiniz?
Hem de kendi kaleminden...

"Yıl 1957 veya 1958. Güreş Milli takımlarımız Nimet Pansiyonunda kamp yapmaktalar.Darüşşafaka Huzur Evi'nin arkası.Bizde henüz delikanlı çağına yeni girmişiz kanımız kaynıyor.İşte o güreş milli takım kampı benim güreşçi olmamı sağladı.Bu kampta rahmetli Hamit Kaplan,Sülayman Baştimur,Teyfik Kış,Ahmet Bilek,Dursun Ali Erbaş,Mithat Bayrak,Yaşar Yılmaz,Müzahir Sille,Burhan Bozkurt gibi Olimpiyat,Dünya ve Avrupa Şampiyonlukları kazanmış güreşçiler vardı.0 andan itibaren güreş sporuna karşı içimde bir ilgi ve sevgi oluştu. Kartal Güreş Kulübünde güreş sporu yapmaya başladım ve kısa bir süre sonrada Haydarpaşa Demirspor Kulübüne alındım.Burada güreşi ilerlettikten sonra FB güreş takımına geçtim ve burada ilgililerin dikkatini çektim ve 1960 Roma Olimpiyatları 52 kilo Greko-Ramen Güreş Milli Takım namzet kadrosuna alınarak seçmelere tabi tutuldum.Yaş 18 genç ve tecrübesizim.Buna rağmen seçmelerde çok ünlü iki rakibimi yendim ve takıma girmek için daha sonra Prof. Dr. olan Dr. Halil Kazım Gedik ile seçme yaptırdılar.Karşılaşmanın ilk dakikalarında açık ara önde olmama rağmen sırf tecrübesizliğimin kurbanı oldum ve kazanacağım maçı tuşla kaybettim. Yani Olimpiyat kadrosunun kapısından döndüm.Büyüklerim beni teselli ettiler”Üzülme daha çok gençsin ilerde milli takıma girersin”şeklinde teselli ettiler. Olimpiyat,Dünya ve Avrupa Şampiyonu İsmet Atlı ağabeyim Tercüman gazetesinde güreş ile ilgili köşe yazısı yazıyordu. Daha sonra bir kaç da kitap yazdı.Köşe yazılarında ve yazdığı kitaplarında daima bana yer vererek ”Fethi Satıcı uzun boylu,çok teknik,güreşirken oyun icat eden,rakiplerini gafil avlayan karayağız bir pehlivandı. Ne varki güreş yaşamı kısa sürdü. Devam ettirseydi Olimpiyat,dünya ve Avrupa şampiyonlukları kazanacaktı. Çünkü zorlanmadan ve kolayca yendiği rakiplerinin çoğu Dünya,Avrupa ve Balkan şampiyonu oldu.



18 yaşında güreş milli takımı seçmelerine katılan Fethi Bey'in güreş günlerinden bir fotoğraf.



Fethi Satıcı 1960'lı yıllarda, Greko-Romen Stilde 52 kilo'da dünya güreşinin gelmiş geçmiş en uzun boylu güreşçisi (172) idi.Uzun kolları ve ters bir güreş stili vardı. Kafakol,tek kol ve subleks ustası idi” şeklinde benden söz ederdi. Allah sıhhat,afiyet ve uzun ömür versin.İsmet Atlı ağabeyimle arasıra da olsa görüşüyoruz ve eskileri yad ediyoruz. Daha sonra 1948 Londra Olimpiyatlarının efsane şampiyonu Rahmetli Dr. Gazanfer Bilge, beni himayesine aldı ve öldüğü güne kadar da yanından ayırmadı.1963 yılında askere gittim ve bir süre Erzincan Karagücü güreş takımında güreştim, çeşitli dereceler elde ettim. Terhisimden sonra iş hayatına atıldığım için çok sevdiğim güreş sporunu bıraktım. Fakat kopmadım.Geleneksel Spor Dalları Federasyonu,Türkiye Güreş Federasyonu Basın Kurulunda görevler aldım. Ayrıca İstanbul Güreş Ajanlığı Tertip komitesi Genel Sekreterlik görevinde bulundum. Ayrıca ABD Milli takımını 12-2 mağlup eden Kartal Güreş İhtisas Kulübü'nün 2. Başkanlığını yaptım ve takımımı 1979 yılında Polonya’nın Katowiçe şehrindeki uluslararası güreş turnuvasını götürdüm ve 4 ülkenin katıldığı turnuvada Kartal üçüncü oldu. Halen Türkiye Güreş Federasyonu Basın Kurulu üyesiyim. İşte Yakacık böylesine görülmemiş bir tesadüf sonuncunda bir milli takım sporcusu ve ünlü bir basın mensubu yetiştirdi.Uluslararası basın kartı sahibiyim.15 yıl Anadolu Ajansı bölge muhabiri olarak görev yaptım."




İşte bu yazının sürprizi, tarihi belge niteliğinde bir fotoğraf.
Kurtuluş savaşımızın unutulmaz kahramanlarından, Ulu Önder Atatürk'ün silah arkadaşı ve Türkiye Cumhuriyeti 2. Cumhurbaşkanı rahmetli İsmet İnönü, Türk güreşini ve güreşçilerini çok severdi. İnönü, bu resimde Olimpiyat ve Dünya Şampiyonumuz rahmetli Nasuh Akar'la birlikte görülüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder