26 Haziran 2009 Cuma

Nerede o eski Yakacık?




(Bu yazıda yine Sn. Fethi Satıcı konuk yazarımız.)



Yakacık Yakacık olmaktan çoktan çıkmış. İşte kanıtları. Yakacık'ın ahşap ve tarihi evleri bugün birer harabe halinde.26 Haziran 2009 tarihinde Yakacık'ta çekmiş olduğum şu resimlere dikkatlice bakın. Görmüş olduğunuz bu harap evlerde köklü ve mutlu aileler yaşadı. Hamam Mahallesi'nin, Yakacık'ın tarihi özelliklerini koruyan,saklayan bir mahalle olduğunu bu resimler zaten belgeledi.




Ya meşhur Yakacık hamamı? 40-50 yıl önce musluklarından gürül gürül sular akan çeşmelerinin şu hallerine bakınız. Yıllar Yakacık'tan ne kadar güzellik varsa hepsini götürmüş.Yakacık sokakları sessiz ve ürkütücü olmuş. Nerede o eski Yakacık? Nerede Yakacık'ın delikanlı kabadayıları? Tabiki Yakacık'ın tüm güzellikleri gibi onlar da tarihe karıştı.




Celal Başer
Bakın başında şapkası,suratında gözlüğü ve ak sakalı ile kendisini KÜBA Devlet Başkanı Fidel Costro'ya benzeten benim çocukluk ve gençlik arkadaşım Celal Başer. Yıllar ondan da çok şey almış götürmüş.Yıllar sonra rastladım kendisine Yakacık'ta.Zor tanıdım arkadaşımı.İhtiyarlamış ve çökmüş ve küçülmüş. Bu arada eski dostlara da rastladım. Mesela Sayın Salih Maden. Yakacık belediye iken meclis üyeliği ve Başkan Yardımcılığı yapmıştı bu kardeşimiz.1980 öncesi. Ayrıca Kartal Belediyesi meclis üyeliği ve Başkan Yardımcılığı da yapmıştı.Yani çok eski ve deneyimli bir belediyeci. Bu arada 40 yıllık pastahaneci Aziz Bey'le de karşılaştım Yakacık sokaklarında. Hey Yakacık sen artık tarihin sayfalarında ve bizlerin de düşlerinde kaldın. Kader utansın!
Fethi Satıcı

4 yorum:

  1. sefika hanim yakacikta cocuklugu harika gecmis biri olarak severek sitenizde gezintiye doyamiyorum gelgelelim üye sayisindan sikayetciyim nerede yakacik sevdalilari? sadece sitede iki üye kayitli biraz daha sesimizi duyurmaya ne dersiniz? iyi calismalar berlin,den slm

    YanıtlaSil
  2. Sergül hanım, siteminizde çok haklısınız.Bu şekilde Yakacık sevdalısı olunmaz bir iki satır yorum bile yazmaktan nedense üşeniyorlar. Gerçi haklılar Yakacık'ın artık yorum yazılacak bir tarafıda kalmadı. Şefika hocamızında bu konuda morali bozuk olmalı ki,son gönderdiğim haber ve fotoğrafları sitemize yansıtmadı.

    YanıtlaSil
  3. sayın fethi satıcı beye bizlerin doğup büyüdüğü yakacığımızın eski halini tanıttığı için teşekkür ederim. annem sizi çok iyi tanıyor.kendisi ilk okul fotorafından arkadaşlarını tanıma fırsatı buldu.ve çok mutlu oldu annem şerife akhisar lerzan pacacı ahmet in torunu ben kızı lerzan sizlere ve emeği geçen her kese teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Ben Fuat Kocaman, 1960-65 yılları arasında Yakacık ta oturduk. Taş köşk ün altındaki evde, vezir Çeşmesi arkasındaki evde, en son muhtarı evinde karşımızda Metin bakkalı 2 katlı evi vardı. Hasanpaşa da ilkokul a başladım.Yıldız öğretmen de okudum. Şu andada Yakacık ta oturuyorum. O güzel Yakacık ta o günleri anmak, arkadaşlarla tanışmak istiyorum. fuat@redesa.com.tr 532 450 55 00

    YanıtlaSil